Wednesday 10 September 2014

WoW ViRuS sElSeMa DaTaNg LaGi...



Cuaca kini acap kali berubah....kalau di Pantai Timur alamatnye hujan memanjang..

Maka...selsema pun melanda..


Apa itu selsema??

Selsema merupakan jangkitan salur pernafasan atas, yang memberi kesan terhadap salur-salur hidung dan kerongkong yang disebabkan oleh virus. Terdapat lebih dari 200 virus selsema. Jenis-jenis virus mungkin berbeza pada setiap musim. Antibiotik tidak akan menghapuskan virus-virus. Jangkitan-jangkitan itu akan hilang dengan sendirinya, kecuali jika terjadi jangkitan sekunder. Antibiotik mungkin dan hanya diperlukan apabila terdapat jangkitan sekunder. Selsema boleh tersebar dengan mudah apabila seseorang itu bercakap, membatuk atau bersin atau dengan sentuhan langsung. Kanak-kanak dengan kerintangan penyakit  yang rendah berbanding  dewasa mendapat selsema dengan lebih kerap, misalannya 6-12 kali dalam setahun, manakala dewasa, mendapat selsema sebanyak 2 kali dalam setahun.


Bila dah selsema, maka badan pun jadi lembik la..uii xbleh jadi..sebab de ank kecik nanti takut effek plak..sian kat anak2 xpandai buang hingus..nak amk ubat selsema kang effek anak ngantuk sebab fully bf.. dok penin2 pikir o'oooo nampak dah jalan penyelesaian yang mudah..hehe..APA TU???

Of coz la VIT C SHAKLEE....



cegah selsema


Wah,,menarik kan??dalam 1 je tablet de 7 biji buah oren..larat ke hari2 nak kene telan 7 biji oren..alamat cirit la nanti..kenapa banyak sangat oren dalam tu??

Sumber Vitamin C Semulajadi yang disalurkan jam demi jam...

Tubuh kita sering kehilangan vitamin c semasa melakukan aktiviti harian. Vita-C Plus Shaklee dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin c secara berterusan. Vita-C Plus 500 mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin c yang diperlukan tubuh. Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gui yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.


Apa lagi yang best tentang Vit C SHAKLEE??


Membentuk Kolagen
- Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.
Memperbaiki Simptom Pendarahan
-Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
✿Peningkatan Sistem Imun 
- Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.
Memerangi kanser 
- Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh
dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.
✿Mencantikkan Kulit 
- Pengambilan Vitamin C hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
Memperbaiki Insomnia 
- Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.
✿Mengekalkan kolestrol sihat 
- ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.


Banyakkan khasiatnya.... Opss, pasal selsema tadi alhamdulillah lepas 3 hari consume VIT C SHAKLEE.. selesema pun hilang.. Syukur pada Allah yang Maha Penyembuh.. tapi kita kena usaha la..dengan makan vitamin C SHAKLEE...

Vit C lain x bagus ke?? bagus cuma SHAKLEE punye lagi bagus..hehe

I love it..

Post a Comment

Selamat Datang. Jemputlah tinggalkan komen anda. Terima kasih. :)

 

All right reserved for Kedai Online Sakinah ©| Blog design by !Aini Zakaria