Saturday 6 September 2014

TrAuMa Ke TaNdAs...



Owh buasir...

Tahukan anda semua apa itu BUASIR??

Buasir atau hemoroid adalah pembengkakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Apabila vena ini membonjol keluar ia mengganggu dan menyebabkan membran di sekitarnya membengkak, terasa sakit, perit, gatal dan berdarah. Buasir terjadi disebabkan oleh terlalu tinggi tekanan dalam darah di bahagian rektum, menyebabkan dinding vena darah teregang atau 'memberi' dan membonjol. Kadangkala ia boleh pecah, terutamanya sewaktu meneran.






Jenis-jenis Buasir...


✿ Buasir Dalaman
 

Buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ianya terletak jauh ke dalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir yg getas dan menyebabkannya berdarah. Anda akan mendapati terdapat titisan darah yg berwarna merah cerah pada mangkuk tandas


✿ Buasir Luaran
 

Buasir jenis inilah yg selalu kita dengar mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih, dan gatal di dubur. Jika buasir ini tersepit (bekalan darah akan terputus), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit. Gejala-gejala beginilah yg menyebabkan buasir ini memerlukan rawatan dan perubatan. Apabila sahaja salur darah vena rektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir adalah sukar untuk ia dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya. Buasir ini akan berulang kembali walaupun dgn tekanan atau bebanan yg lebih ringan berbanding dengan dahulunya.






SIMPTOM-SIMPTOM PENYAKIT BUASIR

* rasa sakit yg berdenyut-denyut. Pendarahan berlaku sebelum atau selepas membuang air besar
* darah menitis dan tersembur keluar dari saluran dubur. 
* ada yg tidak mengalami pendarahan tetapi dikenali sebagai pembengkakan dubur. Bengkak ini keluar selepas membuang najis

 

Jom Atasi Dengan SET BUASIR SHAKLEE...

 

 

  Apa kata testimoni???


Saya juga ketika 38 minggu mengalami buasir...owh sakitnya Allah saje yang tahu..jalan sakit..duduk sakit..semua serba x kena..alhamdulillah saya cepat consume SET BUASIR ni..esoknya alhamdulillah hilang rasa sakit..cume buasir x terus hilang..seminggu lepas itu baru lah ia mengecut sepenuhnya..nasib baik cepat bertindak..kalau x.....susah hati nak bersalin oit..nak meneran lagi..wah..pergi jumpa Doktor nak potong je kejenye..hurm..
 
PM 0134622540 untuk keterangan lanjut..


Post a Comment

Selamat Datang. Jemputlah tinggalkan komen anda. Terima kasih. :)

 

All right reserved for Kedai Online Sakinah ©| Blog design by !Aini Zakaria